22. februar 2011

Snø, bursdag og hverdag!

Vi har hatt en innholdsrik helg hvertfall!
På fredag var det bursdagsbesøk med nesten hele familien. Kjempe koselig! Masse mennesker, mat og liv! På menyen var det tacogryte, ostekake, boller, is og sjokoladekake.

På lørdag var det på an igjen med nytt besøk, denne gangen med masse venner! Øystein sendte ut invitasjonsmelding uken før, og jammen meg kunne alle sammen komme, alle 21 stykker!
På menyen var det pizzarundstykker, kjeks, gulrotkake, ostekake og snickerskake i tillegg til masse chips og godteri! Tror alle koste seg, det gjorde hvertfall jeg!
Fikk masse fint også, ønsket meg penger til bøker og sykkel og fikk masse av det, fikk også blomster, skilt, gavekort i en fotobutikk, en fin skål og 5 gedigne kopper (har allerede brukt den ene som godteskål..hihi)
Av min kjære fikk jeg en stor lykt og en mini orkidé!



På søndag lå meg og min kjære som slakt på hver vår sofa. Min kjære hadde blitt syk, kvalm og gåen stakkar og jeg var bare sliten! I går var vi heller ikke helt topp, han måtte i gå syk i praksis, jeg sløva småforkjøla rundt hjemme!
I dag har jeg vært på jobb noen timer, gjort noen ærend, kikket i butikker bla.a. på mammutsalg, men kjøpte ingenting. Hadde ikke den boken jeg ville ha, og den andre jeg ville ha lånte jeg på biblioteket! Får heller bestille noen bøker på bokklubben.no, har laget en ønskeliste der allerede! Må bare si det, men skjønner meg ikke på alle som kjøper hardbackbøker (finnes det et norsk ord for det?) til dobbel pris av det du får en pocketbok til. I tillegg er pocketbøker mye mer praktiske å lese i. Meg og en venninne som også er en lesehest er begge veldig forundret over dette!

Auuu..søren og. Nå nøys jeg så mange ganger at jeg fikk krampe i de øverste magemusklene, hva skjer??

Men tilbake til det jeg egentlig skrev om, dagen i dag, for i dag har det snødd noe helt vanvittig her på sørlandet. Da vi våknet måtte vi grave ut bilen, og da jeg kom hjem var det frem med snøskuffen for å komme seg inn til huset! Og tror du ikke det skal snø helt til i morgen kveld!
Alle som klaget på vinteren i fjor, to måneder med snø som ikke blir sørpete, isete eller blåser alle veier er supert, ikke kom her og si noe annet! Men, men, det er hvertfall fint med snø, og barna koser seg hvertfall, så får vi bare beregne litt mer tid enn vanlig på å komme oss hit og dit!


Så, det var det for nå. Legger ut middagsoppskrift senere, må bare få laget den ferdig først så jeg kan ta noen bilder!

Snakkes!

2 kommentarer:

  1. Koser meg med oppdateringene:)

    Så var eg jo så heldig og få være i bursdagen til mellomste jenta mi, og nest minste i søskenflokken. Du kom som en rakett for 24 år siden, og har igrunnen alltid vært rask med å lære og veldig ansvarsfull. Men ute i siste liten når du skal noe, merkelig akk. det!! men som du sier, du rekker det alltid..

    Setter stor pris på deg :)

    SvarSlett
  2. ja, så var det den snøen!!! Eg har vært influensasyk i flere dager, så eg hadde snødd inne hvis det isje hadde vært for at Ingolf e så snill og måker :-) Det norske ordet for "hardbackbøker" blir vel "innbundet"? Det e iallefall det nærmeste eg kommer...

    Klem fra marte

    SvarSlett