3. februar 2011

Middagsanbefaling!

I går lagde jeg noe nytt til middag og det smakte kjempegodt! Jeg fikk servert dette på et Tupperware party og var litt skeptisk, jeg har ikke likt noen av pestoene jeg har smakt til nå, men disse er kjempegode!

Her er oppskriften:

Spaghetti
Bacon

Bruk så mye du trenger, vi brukte ca 1/4 pakke fullkornsspagetthi og en pakke coop bacon i terninger.

Pesto Rosso


1 ss mandler
30 g soltørkede tomater i olje
1 ss revet parmesan
2 ss olivenolje, gjerne fra tomatene
salt

Pesto Arrabiata


1 feddhvitløk
1 chili (bruk stor eller liten etter hvor sterk du vil ha pestoen)
7 kvister persille (jeg brukte en liten plasteske som du får kjøpt på butikken)
2 ss olivenolje
Salt

Kok spaghettien, hell av vannet og ha i litt olje. Del spaghettien i to porsjoner og bland i en pesto i hver og halvparten av baconet. Man kan selvfølgelig bruke noe annet en bacon, f.eks skinke, kylling osv. Det er også veldig godt med foccacia til!

Jeg lagde en av hver pesto og det var akkurat passe til meg og Øystein. Oppskriften er ikke så stor, så i min blender la alt seg langs kanten. Hvis du har en stavmikser bruk den, eller finhakk alt for hånd!

Vel bekomme!

4 kommentarer:

  1. Naminam!

    (har du prøvd å lage chili con carne? Det er og godt og litt annerledes enn det en lager til vanlig kanskje ;) )

    SvarSlett
  2. Har faktisk prøvd det, men den oppskriften jeg hadde var ikke super god, men helt ok! Hadde til og med banan og agurk til, og det var veldig godt!
    Men skulle gjerne prøvd å lage det igjen med en oppskrift noen visste var veldig godt!
    har dere en kanskje?

    SvarSlett
  3. Hm, det hørtes i grunn godt ut. Kanskje det må prøves :)
    Koselig blogg du har btw. Er innom her en gang i blant når du linker på facebook :)
    God helg til deg og din kjære!!
    Klem

    SvarSlett
  4. Ja det var veldig godt!
    Tusen takk for koselig kommentar! Har vært innom din blogg også, men lenge siden nå!

    God helg til dere også, gøy å se Perry i korslaget, men blir vel litt hektisk hjemme for tiden!
    -Synnøve

    SvarSlett