16. desember 2009

Da var tenking blitt til handling...

Så og si hver kveld ligger jeg og tenker en stund før jeg sovner, ikke nødvendigvis fordi jeg har så lyst til det, men de siste årene har hodet mitt glemt hvordan det skal gå i hvilemodus og da får jeg tenkt masse, ALT for masse.
Flere kvelder/netter har jeg tenkt på om jeg skulle opprette en egen "tenke"blogg. Jeg og Øystein(min kjære mann) har en hjemmeside sammen, men hadde lyst på en egen plass som kun var min! Hehe, nå høres jeg veldig egoistisk ut, men det er jo faktisk viktig å ha egne interesser/ ting man gjør fordi om man er gift! Så dette er resultaten, det kom faktisk noe ut av all den tenkingen bortsett fra lite søvn og en del tårer...

Tanken  med denne "tenke"bloggen er at det jeg har vært/er i gjennom kanskje kan være til hjelp for noen andre. Jeg vet ihvertfall selv at jeg gjerne ville sett/hørt/lest om andre som skjønner og har gått igjennom det samme. Men den blir nok like mye om ikke mer til terapi for meg. Har sett det at hvis jeg skriver ned tankene som surrer rundt i hodet så blir de på en måte festet til arket(evt macen), de er ikke så store lenger, og jeg får fullført en tanke før den neste kommer (noe som er et STORT problem hvis jeg bare tenker).

Og jeg ser det at det kan bli en del lange innlegg...dette innlegget skulle egentlig bare bli et kort første innlegg, men, men...sånn kan det gikk som de sier her på sørlandet...
Neste innlegg blir nok om reising, som kanskje er min største hobby..hvertfall å søke/lese/drømme om å reise!!

Ha en fin førjulstid, og husk å nyt julen, ikke mist den inni alt som skulle vært gjort!
Au revoir!

3 kommentarer:

  1. Lykke til som blogger! Blogg er terapi for sjelen – greit å få utløp for tanker og ting som opptar enn. Alltid bra å dele på det som surrer i hodet.

    ... er forøvrig dypt skuffet over at jeg ikke er med på listen over blogger du følger med på! Whaaaaat!? Leser du ikke mine innsiktsfulle og superduperinteressante innlegg?

    .... hehe :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Veldig greit å dele på det som surrer i hodet ja, og når det er på en blogg kan folk velge om de vil "høre" på deg eller ikke!

    No trenger du ikkje være skuffet lenger, du har fått en plass på listen, fulgte faktisk med på bloggen din, men så har eg glemt d i d siste...men ser jo at det e komt en del oppdateringer siden eg va inne sist!

    Hils masse til hele familien, dåkkar e en skikkelig bra gjeng! God jul!

    SvarSlett
  3. Kan dessverre si at jeg skjønner veldig godt hvordan du har det....
    Har samme erfaring med at det hjelper å skrive ned tanker. Da får en fullført dem og får dem ut av hodet uten å "miste" dem.
    For tiden går mine "øvelser" ut på å prøve å IKKE tenke, men bare leve i nuet, nyte det og godkjenne det som bra nok akkurat nå.
    Men har innimellom noen turer med bergogdalbane.
    Har du lyst å lufte litt tanker kan vi jo "snakkes" på fb eller send en melding til meg der : )

    SvarSlett