24. mars 2012

Boktips!

Som du kanskje har fått med deg har jeg nettop lagt ut 4 bokanmeldelser. 3 av disse har jeg lest den siste måneden, 2 av de på den siste uken!
Jeg har jo som nyttårsforsett å lese en bok i måneden, der er jeg up to date og hvis det fortsetter slik som dette blir del vel nærmere 1 i uken! hehe

Nei, det spørs vel om jeg kommer over en like bra serie som The Hunger Games med det første, hvis du har noen tips vil jeg gjerne høre!

Et tips jeg har til deg, har ikke noe med hvilke bøker du bør lese, men heller om hvordan du kan få tak i billige bøker!

I Norge er det ofte dyrt med bøker, spesielt med en gang de er nye. Hardback bøker ser fine ut i bokhyllen, men er ganske mye dyrere enn pocket bøker! Det kan også lønne seg å følge med på salg, de siste årene har Mamut salget dukket opp, der har de alltid veldig gode tilbud.

Et annet tips er amazon.com. Ikke alle selgerne shipper til Norge, men veldig mange gjør. Her får man kjøpt nye og brukte bøker (som oftest i veldig god stand) til en mye billigere penge enn i Norge. Jeg har nettop bestilt 3. boken i The Hunger Games serien, og jeg har betalt under 200 kroner for alle 3 bøkene!
Det som er greit med å bestille bøker fra utlandet er at man slipper å tenke på tollgrensen på 200 kroner, det er nemlig ikke toll på bøker!
Den eneste ulempen for noen er at man ikke finner bøker på norsk. Dette bryr ikke jeg meg om, for jeg har erfart at de fleste bøker er best på originalspråket, og veldig mange av bøkene jeg leser er oprinnelig skrevet på engelsk! I tillegg så får man jo veldig god trening i engelskkunskapene, og engelsk er et bredere språk enn det norske!

Så, om du er en lesehest som meg, opprett en konto på amazon og kjøp bøker til røverpriser!

Her er noen anbefalinger hvis du ikke vet hva du skal kjøpe:

- The Hunger Games
- The Forgotten Garden av Kate Morton
- The Time Travelers Wife av Audrey Niffenegger (Myyye bedre som bok enn film)
- Shantaram av Greg Roberts
- The Help av Catryn Stockett
- The Secret Life of Bees av Sue Monk Kidd
- Reedeming Love av Francine Rivers
- Twilight serien (jeg vet, jeg er litt fjortis som har lest disse, men de er faktisk veldig godt skrevet!)

1 kommentar:

  1. ..kunne ønske jeg var en racer på å lese ;)
    Dere er savnet!!!
    Klem Maria Elise

    SvarSlett