21. mars 2012

Våren har kommet til Montclair!

Nå er våren her for fult! Påskeliljene blomstrer, krokusene er allerede ferdig med å blomstre og det spirer både her og der. Trær og busker som har sett helt døde ut kommer til live igjen, hele verden våkner opp på nytt! Noen av dagene føles det ut som at været har bestemt seg for å hoppe over våren og gå rett på sommer, 22 grader 20.Mars er ikke noe vi er vant med! Det er meldt 26 grader i morgen, finfint turvær!

Om noen nå tror jeg er over gjennomsnittet glad i våren, så har de helt rett! Da meg og Øystein gikk tur en dag snakket vi om årstidene, jeg som gledet meg som en unge fordi våren snart var her og Øystein som syns den friske luften minnet han om høsten som er hans favoritt årstid. Da måtte jo jeg konkludere med at han likte årstiden da alt dør og blir grått mens jeg liker årstiden da alt våkner til liv og solen varmer mer og mer! Hehe

Vi merket godt at våren hadde tatt noen syvmilssteg da vi var på tur til Washington og Philadelphia. Spesielt i Washington var våren allerede godt i gang sammenlignet med her.
Men, da vi kom hjem oppdaget jeg at det ene treet i hagen som hadde hatt så fine og store pusekatter egentlig var et Magnoliatre, pusekattene hadde nå blitt til nydelige blomsterknopper! Og siden vi kom hjem på lørdag har nesten alle knoppene blomstret! Fantastisk!

Jeg har bestemt at vi skal ha Magnoliatre i hagen hjemme i Norge, mamma ble passe misunnelig da jeg sa at vi hadde ett her i hagen. Så til ære for min mamma kommer her et bilde av det nydelige treet.

Er det ikke fint!


Siden våren har kommet og minusgradene dratt sin vei kriblet det i fingrene etter å pakke vekk vinterklærne. Så nå er en av koffertene våre stappet med ull og tykke jakker! Men, så ville jeg hedre mine trofaste tjenere som har varmet meg siden vi kom hit til Usa, mine elskede selbuvanter. Tusen takk Mommor for den fineste julegaven jeg fikk! 

Litt norsk kultur måtte jo få være med!

Da jeg gikk på tur til postkontoret sammen med Øystein fikk vi øye på et veldig fint hus med en heller unormal farge. Jeg tenkte med en gang på min niese Anna som er en liten prinsesse og bare måtte ta et bilde av huset for å vise henne. Tror du hadde likt å bo i et sånt hus, eller hva Anna Madammen?


Om 2 uker er vi allerede halveis i oppholdet her, tiden har gått fortere enn jeg forventet! Jeg har nå gått på tur 55 dager på rad og synes det funker veldig bra! Sukkerstoppen går det også fint med, jeg har faktisk funnet både godteri og is uten sukker (skal bare nytes i helgene!). Øystein er sprek denne uken og har/skal sykle t/r universitetet mandag-fredag (5,5 km hver vei). Vi har allerede snakket om å sykle til jobb/skole når vi kommer hjem igjen, vi har ikke råd til å kjøpe bil med en gang, og da er det jo like greit å få litt gratis trim og bruke syklene vi kjøpte i fjor! Øystein har også bestemt seg for å ta med seg sykkelen han fikk her hjem til Norge, så da bør han bruke den også!

Ellers ser vi frem til en rolig helg, kanskje med et kinobesøk. Neste helg kommer Øysteins onkel og familie på besøk så da blir det noen dager i New York sammen med de, vi gleder oss!

Fortsatt god uke/helg! 




1 kommentar:

  1. Jeg skjønner aldri hvor gla jeg er i våren før den faktisk kommer.... Vår er virkelig som terapi for meg!!! Guri så deilig det er =) Den er kommet for fullt her au, og i følge værmeldinga skal det fortsette, tommel opp :D Men dere har jo nesten fått sommer!! Nyt det!

    SvarSlett