28. august 2011

Livet

Noen dager tenker man på livet mer enn andre.
I dag er en sånn dag.
Pappa ville ha med meg og Øystein ut å spise og vi takket gjerne ja. Vi endte opp med å prate i flere timer om alt mellom himmel og jord, bokstavelig talt!

Livet er ikke alltid lett, og det er ikke alltid lett å finne en mening med det som ikke er lett.
Min måte å ikke la det vanskelige ødelegge mer enn nødvendig er å alltid finne noe positivt i det.

Hadde jeg ikke blitt syk hadde jeg heller ikke vært så takknemlig for de dagene jeg er "frisk".
Hadde ikke bilen stått i ro fordi den må fikses hadde jeg ikke vært så glad for at jeg slipper å gå over alt!
Hadde jeg ikke vært deprimert hadde jeg ikke satt så pris på de varme solstrålene som gjør at jeg må smile.
Hadde jeg ikke kjent på tomhet, hat og bitterhet hadde jeg aldri visst hvor god kjærligheten er!
Hadde jeg ikke opplevd kulde og vinter hadde jeg ikke skjønt hvor fantastisk sommeren er!
Og sånn kan jeg fortsette lenge, det er noe veldig sant i ordtaket: man vet ikke hva man har før man mister det!

I kveld er stearinlysene tent og vi har vi fyrt i peisen for første gang denne sesongen, høsten er definitivt her. Regnet og vinden som uler gjør meg ingenting når jeg kan sitte inne og kose meg! Kvelden skulle bare vært litt lenger så jeg kunne drømme meg vekk med Shantaram....men høsten er vel lang nok til det!

Ha en fin uke alle sammen! Det skal hvertfall jeg prøve på!

1 kommentar:

  1. Nei, livet er ikke alltid enkelt, men som du sier, nyansene gjør det fargerikt. Og man velger selv hvor fokuset skal være!
    Peiskos og stearinlys høres koselig ut!
    Klem

    SvarSlett