10. februar 2011

Kjempegode chocolate chip cookies!

I kveld var jeg skikkelig kjesken og kom på at jeg hadde sett en oppskrift på kjeks som så knallgode ut. Etter litt leting fant jeg de her hos Passion 4 baking so jeg tipset dere om tidligere i kveld!

Oppskrift:

250 g hvetemel
1 ts bakepulver
1 ts salt
220 g smør
170 g brunt sukker
170 g sukker
1 ts vaniljeessens
2 store egg
200 g sjokolade

Eventuelt:
2ss kakao
kokos, valnøtter etc.

Sett ovnen på 180 grader
Bland det tørre for seg
Miks smør, sukker og vaniljeessens til det blir luftig. Tilsett ett og ett egg. Sikt i det tørre og bland. Ha i sjokolade, nøtter, kokos...
Jeg delte deigen i to og hadde kakao i den ene halvparten.

Sett ca 1 spiseskje med deig på bakepapir, husk å ha litt god plass, kjeksene renner utover og blir ganske flate. Jeg fikk ca 35 stk.
Stekes midt i ovnen i ca 14 min, kommer an på om du vil ha de mest myke eller sprø!

Lykke til!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar