2. oktober 2010

Tur!

Nå er vi i Bergen, i kveld reiser vi til Gdansk med Øysteins bror og hans kone. Vi gleder oss veldig mye alle sammen!

Det gikk plutselig opp for Øystein på onsdag at vi faktisk kunne dra enda tidligere til Bergen siden han hadde bestemt seg for å droppe forelesningene på torsdag og fredag p.g.a en dårlig foreleser. Dette hadde jo jeg selvfølgelig allerede tenkt på, men ville se det an på formen, men siden Øysten hadde så lyst å reise tidligere ville jo jeg også!

Øystein satt i laaang kø hos SAS, og fikk endelig booket om billettene til en flygning i kveldingen på onsdag, vi skulle egentlig dratt fredag formiddag.
Selvfølgelig måtte vi betale bookinggebyr på 300kr per bilett.

To timer før flyet skulle gå ble vi oppringt av widerøe og fikk vite at flyet var kansellert, men vi kunne komme med en flygning som gikk via oslo om en time, det var eneste mulighet for å komme til Bergen den dagen.
Så vi heiv oss i bilen, kom oss ut til flyplassen og satt oss på flyet til Oslo.
Vi forhørte oss med flere personer om det var mulig å få tilbakebetalt de 600 kronene siden vi ikke fikk det vi hadde betalt for, men alle vi snakket med mente det kom til å bli vanskelig siden vi fløy med widerøe og hadde bestilt gjennom SAS. Det er teit at vi skal få problemer fordi SAS bruker widerøe, men vi har sendt en mail og klaget, så få vi se hva de sier. Det er jo SAS som må kreve pengene av widerøe og det er irriterende hvis vi ikke får pengene igjen p.g.a det.

Men vi kom oss nå til Bergen og svigers og koser oss her. Jeg slappet av hele den første dagen her, formen er ganske dårlig for tiden og jeg prøver å hente så mye krefter jeg kan før turen. I går dro vi inn til byen og tok fløybanen i strålende sol. Det er ingenting som slår den fantastiske utsikten over Bergen i sol!
Vi nyter mye mer av Bergen nå som vi ikke bor her, og jeg gleder meg til å dra på ferie hit i årene som kommer. Å gå vidden blir nok et fast innslag i familien Thorsheims ferie!

Svigermor hadde bursdag i går, så da ble det feiring med hele familien. Var utrolig koselig, men i dag er formen helt på bånn, sånn er det når reservetanken ikke vil fylle seg opp!
Håper bare jeg greier å kose meg på tur, at jeg henter frem krefter fra en eller annen plass! Blir nok enda dårligere når jeg kommer hjem igjen, men jeg gleder meg sånn til denne turen og vil virkelig utnytte de få dagene vi har!
Bagene er pakket og klar, så nå gjenstår bare dusjingen. Seinere kommer Øysteins bror og konen hans, da blir de siste forberedelsene gjort før vi kjører til Flesland i nitiden.

Ha en fin helg alle sammen! Jeg skal prøve å nyte den så godt som mulig!

1 kommentar:

  1. GOD TUR!!!!KJEMPE GLA I DEG!!!
    KLEM MARIA ELISE

    SvarSlett