10. oktober 2010

ME

Har lest en del om ME/CFS i helgen og tenkte jeg kunne dele noen linker med dere. Min mor er medlem i ME-foreningen og får mailer med mye interressant lesestoff.


Denne handler om Lightening Process og en ME konferanse i Tromsø:
Trykk her for link
Anbefaler å lese kommentarene til innlegget, mye gode tanker og meninger!


Denne handler om Merete Sparres (Spes. psykiatrisk/psykosomatisk fysioterapi og kommunikolog) møte med ME pasienter.
Trykk her for link

Da jeg leste igjennom dette var det skummelt å kjenne meg igjen i mangen av symptomene som blir beskrevet. Men, jeg har ikke fått bekreftet at jeg har ME, neste utredning er hos psykiatrisk poloklinikk for å bekrefte/avkrefte om jeg er psykisk syk (eller om det er det som forårsaker alle symptomene. Som de har skrevet mye om i den første linken, psyke og kropp henger sammen).

Ha en fortsatt fin helg! Vi har vært avlastere, feiret min Mormor som snart blir 80 år, og blitt tante/onkel til lille Mathilde!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar