29. april 2010

Skal bli Tante igjen!


Min lillesøster skal ha bebis, rart at den yngste av søstrene er gravid først!
Hun og mannen var på ultralyd i dag, og fikk vite at det er en jente, en liten prinsesse! Gleder meg veldig, har jo tre tantebarn fra før, men er litt spesielt når lillesøss er gravid! Gleder meg til magen begynner å vokse!

photo.php.jpg

I går kjøpte vi nye hagemøbler, kosta bare 3000 for hele settet.
Fulgte med puter også! Så nå kan vi sitte ute og nyte solen(når den titter frem igjen)! På tirsdag var det 18 grader her, satt på terassen hos mamma og solte meg en times tid, fikk til og med skille!
Elsker våren! Knoppene på busker og trær begynner å sprette ut, alt blir så fargerikt og fint!

Neste på ønskelisten er "spisestuemøbler" til hagen og grill. Vi har funnet grillen, men vi (meg og Øystein altså) blir ikke helt enige (blir ikke enig med meg selv heller) om hvilke hagemøbler vi skal ha. Har vært på jysk, plantasjen, oasen hageland og sett på ikeas nettside. Finnes jo utrolig masse fint, men det skal helst ikke koste en formue.
Men, vi kan ikke kjøpe helt enda, må vente på skattepenger, feriepenger osv. Men fint blir det til slutt!

Thailand ferien begynner å henge i en tynn tråd. Finner enda ikke en eneste restplass før til høsten. Så jeg har begynt å instille meg på at det kanskje ikke blir thailand, men ferie blir det uansett! Har sjekka litt hva flybiletter til USA koster, men da må vi jo styre med visum og greier. Får se hva vi finner, reise MÅ vi, hvis ikke tror jeg det klikker for meg! hehe...

Tenkte forresten at jeg skulle lage et innlegg om reising. Har ikke reist i så mange land, men har blitt noen i løpet av mine 23 år. Men er jo blitt ganske god til å vite hvor jeg skal lete for å finne billige og greie reiser! Så kanskje jeg skulle dele noen tips&triks!

Har begynt å lese igjen. Det starta da jeg fikk en bok i posten av en god venninne. Boken leste jeg ganske fort, den tidsreisendes kone( the timetravellers wife) Utrolig artig og litt trist bok!
Nå har jeg begynt på The twilight saga, hehe. Føler meg som en fjortis, men bøkene er godt skrevet! Leste Twilight på tre dager, nå er jeg i gang med New moon. Så Twilight filmen i går da jeg var ferdig med boken (har sett den før). Syns godt de kunne holdt seg mer til hvordan ting foregår i boken, hvertfall ikke tatt med ting som ikke står i boken. En bok er jo som oftest bedre enn filmen, og det var tilfellet her også. The time travellers wife er jo også laget film av, Øystein så den for en stund siden og synes den var veldig bra. Kanskje jeg skal se den senere i dag!
Forresten, twilight bøkene er på engelsk, syns jeg er flink! Kjøpte de på amazon eller ebay for en slikk og ingenting. (tror det var 200-300 for alle fire - ubrukt)

Til helgen har vi helt fri, ikke avlastningshjem eller noen særlige planer! Håper været blir fint så vi kan grille og teste ut hagemøblene!

Denne sangen  ble en stor oppmuntring for meg i dag, det finnes mange ting å være flink på! Sjekk den ut!

Men nå må jeg jobbe litt, greit med litt "hjemmekontor" innimellom!


Adios!

3 kommentarer:

  1. Wow, du må gratulere søsteren din så mye med svangerskapet! Åh jeg vil også ha mann og barn! Men det kommer vel...
    Må være deilig å ha en hage å kjøpe hagemøbler til! Men skjønner at det kan være vanskelig å velge. Vet ikke om jeg hadde klart det selv, finnes jo så masse fint!

    Den Thailand turen kan du jo bare legge på Gud, så fikser han det! Han har i hvert fall fikset alt for meg det siste året på den måten. Det er jo vanskelig å skyve ting over på han og ikke gå rundt og bekymre seg, men når man først gjør det, oppdager man hvor stor virkning det faktisk har!
    Men bønn har også stor kraft, så jeg skal be om at alt ordner seg for dere ;)
    Bare len dere tilbake og hvil dere i Guds kjærlighet og velvilje. Husk at han sørger for sine barn så de har alt de trenger. Og en far kjøper jo ikke bare alt barnet trenger, men gjerne også litt ekstra for å glede barnet. Gud er akkurat sånn, bare ganger tusen!!

    Håper ellers alt går bra med deg, du har jo ikke skrevet så mye om fomen din i det siste (men det har ikke jeg heller, blitt utrolig slapp der).
    Håper vi ses på reunion i sommer, det hadde vært utrolig koselig :)
    Klem

    SvarSlett
  2. hei synnøve! grattis med fine hagemøbler! vi har selv nettopp kjøpt gassgrill og utemøbler til å ha på den STORE balkongen vår, hehe.. skal bli digg å begynne grillsesongen! et innlegg om tips & triks til å finne kule reiser hadde vært helt kanon! klem:hølleveienhilde

    SvarSlett
  3. Benedicte: skal gratulere fra deg neste gang jeg ser henne. Ser ut som at det ordner seg med thailand nå. blir ikke restplass, men kanskje rutefly og hotell/leilighet! Blir uansett deilig med ferie!

    Går ganske greit med meg ellers, en del smerter, men psykisk går det heldigvis bra!


    Hilde:
    Tusen takk! Sant det er deilig å vite at når det er sol er det bare å sitte seg ned og koooose seg! Gleder meg til vi også får kjøpt oss grill! (har en vi fikk av naboen, men den satt jeg fyr på for en mnd siden, så den er ikke helt god!)

    Reiseinnlegget er under arbeid. Tar litt tid å få skrevet ned alt som er oppi hodet, men det kommer!!

    Ha en fin helg!

    SvarSlett