19. april 2010

Geilo!

Lenge siden sist nå, ble visst en litt slapp periode her på bloggen, men når jeg ikke får noen respons føler jeg at jeg bare skriver til meg selv, og det er litt kjedelig i lengden!
Men, dette er noe jeg ikke vil gi opp helt enda, så får bare skjerpe meg!

I helgen var vi på Geilo, Øysteins besteforeldre fyller 70 i år, så de inviterte hele familien med for å feire og stå på ski. Øysteins Morfar har stått på slalom hele livet og er en skikkelig racer. Han deltar i konkurranser og står på ski hver uke gjennom sesongen. Tror det er de sprekeste besteforeldrene jeg har møtt!
Det er de som har ski til hele gjengen, altså 21 stk med stort og smått!
Vi fikk hvert vårt par for 2 år siden da vi var i eikedalen sammen med besteforeldrene, og det var sist jeg stod på slalom.

Vi kjørte tiiidlig fredags morgen og kom frem på geilo litt over ett. Da måtte vi finne sko til Øystein siden jeg var så lur å tenkte at han kunne få pakke selv, så han dro avgårde i crocsene, uten noe annet en slalom og langrennsskoene. Så han fikk både finsko og joggesko! Seinere fant han også ut at han hadde glemt skibuksen, så da var det flaks at jeg hadde med to par joggebukser!

Helgen var helt super! Vi og kusinen+kjæresten til Øystein hadde hvert vårt hotellrom mens resten av familien hadde to leiligheter på deling. Var veldig greit å ha et hotellrom der jeg kunne trekke meg tilbake hvis formen skulle bli for dårlig, men det ble den heldigvis ikke.
Vi fikk stått masse på ski, lørdagen snødde og blåste det, men søndagen ble det skikkelig fint vær, fikk til og med litt farge!
Lørdag kveld var det feiring av jubilantene med god middag, dessert, kake, dansing og masse morro! Har ikke hatt det så gøy på lenge! Vi fikk også badet og kost oss i bassenget og hengt masse sammen med familien til Øystein. Var så koselig å treffe alle igjen!
Daniela, som skal gifte seg med Øysteins bror, sto på ski for andre gang i sitt liv, og imponerte STORT! Så nå gleder vi oss allerede til vinteren kommer og vi kan stå på ski igjen!
Merker godt at jeg har brukt en del muskler jeg ikke pleier å bruke, og er litt blå og hoven her og der, men det var såååå verdt det! Er nok blitt bitt av basillen nå ja!

Ellers går dagene opp og ned. Smertene har heldigvis vært litt bedre de siste ukene, men de dukker plutselig opp og gjør hverdagen tung, går spesielt utover søvnen, som igjen går utover alt annet! Man skjønner virkelig ikke hvor viktig det er å sove skikkelig om natten før man ikke gjør det lenger. Det er noe herk!

Begynner virkelig å glede meg til Thailand nå, men er også veldig nervøs. For øyeblikket ligger det så og si ingen restplasser til Thailand ute, og vi satser jo på å finne billige restplasser. Jeg trenger virkelig en skikkelig ferie, og har sett frem til det så lenge nå! Men må bare tenke positivt og ha is i magen!

Hodet mitt ble plutselig tomt, noe som er veldig uvanlig, kanskje jeg skal løpe i seng og se om jeg kanskje sovner litt fort! hehe...

Ha en finfin dag! Nyt solen så lenge den varer, her snødde, sluddet, haglet og regnet det om hverandre mens solen skinte i dag!
Spiste forresten årets første is i dag, meg og Øystein kjørte ned i høllen og satt i bilen og så utover sandstranden. Koselig med et lite avbrekk i hverdagen!

Men nå løper jeg i seng, natta!

2 kommentarer:

  1. ser ut som om dere har gøy i Geilo.. gøy å lese synnøve. Du er flink og god!!!

    SvarSlett
  2. Jeg unner deg SÅ utrolig mye den turen dere hadde til Geilo!!! Veldig gøy å høre at d ble vellykket :)

    Vi har slalomutstyr vi også....hinthint (neste vinter)!

    Håper vulkanutbruddene gir seg helt, så det blir mulig å reise til Thailand for dere. Bra du holder motet oppe hvertfall :)

    klemmm

    SvarSlett