1. mai 2012

Akkurat nå leser jeg...

...The Book of Negroes av Lawrence Hill.

Jeg fikk anbefalt denne av en venninne og har akkurat begynt på den. Bokens handling er lagt noen hundre år tilbake i tid og handler om en afrikansk jente som blir tatt fra landsbyen sin og solgt som slave. Jeg har ikke lest så mye enda, men boken pakker ikke inn sannheten på noen måte, her får man den vonde historien om slaveriet og hvordan noen mennesker fikk seg til å tro at de var bedre en andre bare fordi de hadde en annen hudfarge!



Grunnen til at jeg skriver dette innlegget var at jeg ble utfordret av Renate som også har en blogg som heter Hverdagsliv. Se innlegget her.

Liker du å lese bøker eller har du lest en bok du bare må anbefale så legg igjen en kommentar under!

1 kommentar:

  1. Den boka er veldig bra, men er enig med at den ikke pakker inn sannheten akkurat.
    Veldig kjekt at du ville være med på utfordringen! :)
    God lesning videre!
    Klem

    SvarSlett