31. desember 2011

New York, New York

Da var vi endelig kommet frem til New York, nærmere bestemt Williamsburg i Brooklyn.

Først fløy vi Kjevik-Gardermoen, ventet 2,5time, fly Gardermoen-Newark (8t 15min), Buss inn til New York (som brukte fryktelig lang tid), Taxi til restaurant i Williamsburg (taxisjåføren skjønte ikke adressen), og så taxi til leiligheten.
Etter å ha vært på reisefot i 8 timer var vi ganske gåen begge to. Vi greide å holde oss våkne i 2 timer til, men da var vi nesten i koma begge to! Jeg fikk i tillegg ekstrem hjemlengsel og det hjalp ikke at førsteinntrykket av New York var ganske dårlig! Det ble noen tårer og tunge timer!



Heldigvis var formen bedre da jeg våknet i dag. Øystein stod opp seks lokal tid og gikk ut for å ta litt bilder og kjøpe frokost, jeg våknet syv.
Hjemlengselen snek seg tilbake da vi åpnet en pakke fra noen veldig gode venner hjemme i Søgne! Dere er HØYT savnet!

Dagen i dag har vi trasket rundt i New York. Vi har vært innom Applebutikken på Fifth Avenue, Times Square som var stappfull av folk, Grand Central Station, Central Park +++
New York er virkelig en storby, men med metrocard kommer vi oss rundt!

Nå skal vi snart ut og spise, så på kino og tilbake til New York for å se på fyrverkeriet i Cental Park.

Godt Nytt år til alle mine lesere! Takk for det gamle!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar