2. april 2011

Helg!

Vi skulle egentlig være avlastere i helgen, men siden jeg har hatt omgangssyken ble det ikke noe av. Og i dag trenger kroppen min å slappe av litt, så var kanskje ikke så dumt med en ekstra frihelg!
Vasket huset i går og det merkes i dag. Runden med omgangssyke tidligere i uken tok nok litt på den også!

Ellers har jeg endelig fått bekreftet det jeg trodde selv, jeg er ikke psykisk syk, eller, det er hvertfall ikke det som er hovedproblemet! Har hatt 3 timer hos en psykolog der jeg har fylt ut flere skjemaer, eller gjennomgått en såkalt screening. Fikk ingen utslag på noen av diagnosene testene er laget for å oppdage. Så nå er jeg en 1000 lapp fattigere og det har gått enda et halvår uten diagnose fordi en nevrolog etter å ha møtt meg såvidt 2 ganger påstod at jeg led av en atypisk depresjon. Greier ikke å ta leger som han seriøst når de ikke har noe grunnlag for å sette en diagnose. Men siden han som er spesialist har sagt at jeg er psykisk syk kunne ikke fastlegen min hevde det motsatte sånn helt uten videre!

Så, nå kan vi endelig gå videre med ME diagnostiseringen som egentlig går ut på å utelukke andre sykdommer, i tillegg til å oppfylle visse kriterier. Disse kriteriene er nettop oppdatert, så må vel gå igjennom diverse skjemaer med fastlegen min igjen. Nå er det ca 2 år siden vi begynte med dette så er vel på tide å få et svar snart!

Jeg har også svidd av penger hos fysioterapeuten.
Ryggen har bare blitt verre og verre, men på grunn av alle de andre symptomene jeg har som ingen finner ut av tenkte jeg ikke på at ryggsmertene kunne fikses!
Heldigvis er jeg bedre etter bare 3 behandlinger, men jeg er ikke ferdig enda. Etter første behandling med  en halvtimes massasje føltes det ut som jeg hadde hatt en heftig styrketreningsøkt! Det var rett og slett skikkelig ømt over hele ryggen! Heldigvis blir det bare bedre og bedre, men det eneste jeg ikke har merket forskjell på er brystsmertene. Kanskje jeg skal nevne disse for fysioterapeuten også, kanskje han finner ut av hva det er!

De siste ukene har jeg blitt mye flinkere til å gå på tur. Jeg har også spart til sykkel siden bursdagen min, og på torsdag kjøpte jeg en fin lilla sykkel! Øystein oppdaget plutselig at de hadde 25% på alle sykler på intersport Tangvall, så da ble det ny sykkel på begge to! Har ikke fått testen den skikkelig enda på grunn av formen min og været, men satser på sykkeltur med min kjære i morgen! Nå har vi ingen unnskyldning for å sitte inne lenger!



Men nå må jeg snart komme meg opp av sofaen. Vi må en tur på butikken for å gjøre unna ukeshandelen, heldigvis ikke så alt for lang handleliste denne uken! Også skal vi kjøpe lørdagsgodt!(vi er blitt så flinke at vi bare spiser godteri og chips på lørdagen)

MÅ bare skryte litt av min kjekke mann som er ute og tøffer seg med motorsagen! Han fikk hjelp av naboen til å kappe opp noen trestammer vi fikk av min bror, snart har vi veden klar til neste vinter!

Ha en fin helg alle sammen!

1 kommentar:

  1. Hellu, og grattis med ny og fin sykkel =)
    Sprsm: Har du vurdert kiropraktor i stedet for fysioterapaut? Peter kom seg omsider til kiropraktor før jul, etter ryggproblemer i lange tider. Han ble helt fin etter 4 el 5 behandlinger. Jeg har samme erfaring, både med rygg og bekkenproblemene. Tor Djuve på Tangvall er fantastisk! Bare et tips :)

    God helg til dere au!!!

    SvarSlett