16. desember 2012

Hjemmelaget: Trøfler og Bounty

Oppskrift på Hjemmelagde sjokoladetrøfler har jeg lagt ut før, den finner du ved å trykke her.

Oppskrift på Sukkerfrie Bounty:

50g kokosa extra virgin (kjøpes på helsekost)
1ss Steviosa sukker/75g sukrin
2 dl kokosmelk
200 g kokosmasse
75g mørk sukkerfri sjokolade

Smelt kokosfett, ha i søtning og kokosmelk. Varm det opp og rør i 1 minutt. Ha i kokos og rør godt sammen. Sett i kjøleskap til avkjøling, minst 1 time.
Klem sammen massen til passelige kuler (20-25stk). Sett disse i fryseren til de er frosne.
Smelt sukkerfri sjokolade over vannbad (har en "billig" en på Icafra sukkerfri.no) dypp kulene i sjokolade og sett i kjøleskap.

Mine ble litt løse, de detter litt fra hverandre når man spiser de. Jeg brukte lett kokosmelk, det kan jo være derfor!
Steviosa har litt spesiell bismak som jeg ikke er kjempe glad i. Jeg lagde en porsjon med steviosa og en med sukrin, de med sukrin ble definitivt best!

Lykke til!

bounty

Trøfler

Trøfler


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar