10. februar 2012

Når hverdagen blir grå...

...og man ikke kan trøstespise, hva gjør man da?

Det har ikke jeg funnet ut av enda. Men jeg har funnet ut at å trøstespise ikke fungerer så bra det heller!

På søndag (egentlig seeent lørdags kveld) bestemte jeg meg for å kutte ut sukker i 1 år.

Jeg har vært innom tanken før, men da var utfordringen alt for stor! Nå som vi bor i usa og ikke blir fristet av kaker og andre gode ting i bursdagsbesøk og andre anledninger blir det litt lettere! Og for hver uke jeg holder meg unna sukker kan jeg premiere meg selv med blomster!

Hadde et lite uhell i går da jeg spiste en yoghurt jeg trodde var sukkerfri men som viste seg å inneholde sukker, fy så god den var! I morgen bærer det på butikken for å kjøpe sukkerfri yoghurt, helst uten aspartam også!

Så får vi se hvor vanskelig dette blir! Foreløpig har ikke søtsuget vært så ille, men de første 3 dagene hadde jeg nesten konstant hodepine!

Må bare bli flink til å finne opp sukkerfrie desserter: smoothie, gresk yoghurt med honning og nøtter, mørk sjokolade...jah, var visst ikke så lett det! Men jeg finner nok på noe når søtsuget blir alt for stort! Hva er det ordtaket sier: Nød lærer naken kvinne å spinne - søtsug lærer Synnøve å lage sunn dessert!

Så lykke til til meg, og klapp på skulderen for 4 gjennomførte dager!


2 kommentarer:

  1. Å guri! Mange klapp på skulderen til deg... 1 år?!?!? Jeg klarte 40 dager i Australia og var fornøyd med det... fant ut at det var sukker i ganske mye jeg ikke trodde d var.. Men ja, du er flink altså! Masse lykke til, jeg heier på deg :)

    SvarSlett
  2. Takk!
    Skulle lage hjemmelaget italiensk salat, men er jo sukker i all majonesen her. Orker ikke lage majonesen fra bunnen enda, men blir vel til at jeg gjør det også en gang, roastbiff, eggesalat og crabsticks blir ikke det samme uten!
    Men det ble italiensk salat på Øystein!

    Har gått overraskende greit til nå, men blir vel utfordrende etterhvert!

    SvarSlett