22. januar 2012

Ny 5 årsplan



For 2-3 år siden satt vi oss ned og lagde en plan for de neste 5 årene av livene våre. Det er på grunn av den planen vi sitter her i Usa akkurat nå!

Alt har ikke gått akkurat slik vi satt opp, men de store linjene er der.

Vi bestemte oss for å lage en ny plan nå, eller det blir vel rettere at vi forandret litt på den gamle planen og forlenget den.

Det er spennende å drømme om fremtiden. Enda mer spennende er det når vi vet at dette er realistiske "may your dreams come true" drømmer.

Vi vil ikke legge ut hele planen vår her, men vi kan avsløre at den inneholder planer om: utdanning (for oss begge), Thailand ferie, unge og jobb (for Øystein, jeg har jo allerede jobb)!

Jeg synes det er veldig nyttig med en slik plan da vet jeg hva jeg jobber mot hver eneste dag. Da jeg var hos en nevrolog på Sørlandet Sykehus for en måned siden utfordret hun meg på å tenke på/planlegge fremtiden min, og da spesielt med tanke på utdanning. Det var veldig veldig skummelt å tenke på i begynnelsen, skole er ikke akkurat det jeg har hatt mest lyst til å tenke på og absolutt ikke noe jeg hadde trodd kom til å bli realisert innen de neste 5 årene. Jeg turte vel ikke planlegge fordi jeg ikke trodde jeg kom til å ha helse til det. Men nå har jeg tatt utfordringen og det er for meg et kjempe stort steg (og det er ikke lenger bare negative følelser knyttet til det)!

Vi går noen spennede år i møte!

3 kommentarer:

  1. Så spennende!
    Lykke til med å realisere målene dine!
    Klem

    PS Spennende å følge med på livet deres i USA...bare bittelitt misunnelig ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!
      Gøy å ha noen store mål å jobbe mot!

      Det er jo "bare" å ta familien med seg på tur, litt større utfordring når man har barn, men hvis du ser på linkene på familienthorsheim.wordpress.com ser du mange familier som har gjrot det samme!

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett