30. januar 2011

Planer!!!

Så, hva skal man begynne med å skrive denne gangen. Mange ting som surrer oppi hodet, faktisk mest gode tanker nå for tiden!

I helgen har vi vært avlastere igjen, og jeg merker godt at vi begynner å få mer overskudd.
Etter nyttår måtte vi trappe ned fra annenhver helg til hver tredje. Vi var veldig slitne begge to, og jeg innså til slutt at vi ikke kunne fortsette i samme tempo.
Nå bruker vi alt av stipend og studielån, men hallo, vi har jo faktisk resten av livet til å betale på lånet, men tiden nå og helsen vår får vi ikke igjen!

Dette var andre gangen i den nye ordningen, og det har vært kjemperart å ha fri TO helger på rad, vi har som oftest tatt oss fri en helg på sommeren, men utenom det har vi stort sett alltid jobbet annenhver helg. Jeg har jobbet helg helt siden ungdomsskolen, så dette er veldig uvant for meg!

De siste ukene har også formen vært bedre generelt sett, husarbeidet blir tatt i rimelig tid, jeg har jobbet ganske mye. Joda, jeg er en kløpper på system og skjemaer, så jeg har statistikker over alt mulig. I snitt har jeg jobbet 11,3 timer per uke, altså 30%! Syns det var ganske bra jeg, "klappe meg selv på skulderen".
Jeg har til og med begynt med faste kontordager, tirsdag og torsdag, og tror jeg skal fortsette med det, jeg liker vist rutiner også!hehe...

De siste ukene har vi også planlagt litt forskjellig. Nå er sommerens ferietur i boks. Vi skal to uker til Kroatia med Øysteins søsken, foreldre og besteforeldre. fly og leiligheter er i boks, snart bestiller vi leiebil også!


Vi skal til samme plass jeg møtte mamma og pappa i høst, Trogir! Jeg har lekt meg som turoperatør og håper svigers blir fornøyd med plassen og leiligheten!

Vi har også begynt å planlegge USA tur.
Vi har lenge snakket om å ta et semester i USA, og tilfeldigvis ringte Øystein utvekslingskontoret ved UIA for å se hvilke muligheter vi hadde. Vi trodde søknadsfristen var til høsten, men der tok vi grundig feil, 15.Februar måtte vi søke innen! Puh, flaks han ringte!
Så vi har levert søknad og får svar i slutten av Februar. Vi går spennende tider i møte.
Planen er at Øystein studerer ved Montclair University i New Jersey rett utenfor New York, mens jeg jobber samme plass via internett, og kanskje tar noen fag på nettstudie.

Jeg har jo selvfølgelig allerede ferieplanene klare, cruise i karibien før skolen begynner og en skikkelig roadtrip langs både øst - og vestkysten av USA etter studieslutt! Vi har sjekka med lånekassen at vi får støtte, nå gjenstår det å se hva NAV syns om planene mine. Siden saksbehandleren min har vært vekke siden før jul er det ikke så mye jeg har fått gjort med den saken enda, jeg fikk en tekstmelding om å ta kontakt igjen i februar, har ikke så stor tro på at jeg når igjennom da heller!

Vi planlegger også en skihelg til Hovden med gode venner, og en tur til Bergen i mars, gøy med litt ting å se frem til, da blir de dagene som kan føles lange og grå litt lettere!

Håper dere har det greit for tiden også! Koselig hvis dere legger igjen en kommentar!

5 kommentarer:

  1. Wow. Høres spennende ut!

    SvarSlett
  2. Så kjekt å lese! Nå ble jeg glad!
    Vi bruker også alt av stipend og lån :) Og nå når jeg tar ett par fag bruker vi nok en del av det stipendet til høsten og (være hjemme med Mathilde). Vi har jo kun tiden en gang som du sier, og da er det greit å kunne slappe av og kose oss og :)
    Dere har jo hus og kjempe gode planer! Og til og med en bil (selvom de har en tendens til å skrante litt til tider). Syns dere begge er utrolig flinke :)
    Stolt søss!
    Silje

    SvarSlett
  3. Så godt å høre at det går bra :) Og det høres ut som dere har mye gøy i vente, både småturer og lengre turer. Det er bra - utrolig viktig å ha noe å se frem til!!

    Jeg tipper svigers blir veldig fornøyd med turen, er det noe jeg har skjønt, så er det at du kan dette med reise :) :) :)

    SvarSlett
  4. Det var kjekt å lese dette!
    Dere har nok valgt rett med å trappe ned med avlastningen! Fri- helger er gull verdt!
    Vet jo om reiseplanene deres, men kjekt å lese om de også. Det e viktig å ha noe å glede seg til framover!
    Vi e veldig fornøyd med å ha deg som kontordame! :-)

    Gla i deg!
    Klem fra anonyme Marte :-)

    SvarSlett
  5. Anders: ja, det er veldig mye spennende i vente, prøver å ikke tenke for mye på det, for ting tar jo tid!

    Silje: Ja, det var Jostein som gjorde at vi begynte å bruke mer av studielånet, som du sier så er det greit å kose seg litt fordi om man er student! Syns vi har vært flink jeg også!hehe...

    Therese: Ja det er veldig viktig å ha noe å se frem til, for meg er jo ferieturer den ultimate gulerot(gulrot??) å ha! Og skal si dere er flink til å oppdatere også!

    Anonyme Marte:
    VEELDIG deilig med frihelger ja, de er verdt det lille ekstra studielånet! Vi skal jo bli millonærer uansett, så pyttsann! hehe...
    Gleder meg forresten til fredag, koselig med jentekvelder!

    SvarSlett