23. november 2010

Julen nærmer seg...

Nå ligger jeg her på sofaen og øyenlokkene blir bare tyngre og tyngre. Har jobbet 10 timer i dag, først 4 som vikar i barnehagen og så 6 på kontoret.
Fikk gjort veldig mye som trengtes å gjøres, tok litt papirer med meg hjem også. Er lettere å sette seg ned å jobbe her hjemme i et par timer enn å skulle komme seg til kontoret.
Nå som bilen må fikses og ikke kan kjøres i mellomtiden er det hvertfall greit med litt hjemmekontor!
Øystein er så flink så han har skaffet billig bildel, garasje hos naboen og en annen nabo til å skru. Så foråpentligvis er bilen kjørbar igjen iløpet av helgen!

Som overskriften tilsier så er det ikke så lenge igjen til jul. 4 uker til vi drar til Bergen, og bare 1 måned og en dag igjen til jul. Kjenner jeg begynner å glede meg!
Julegavehandelen er nesten unnagjort, mangler bare fire gaver(av 35), 12 av dem er til naboer og venner. De siste årene har jeg gitt nesten alle venner og naboer det samme. Vil så gjerne vise at vi setter pris på vennskap og gode naboer, men så blir det fort dyrt når man skal kjøpe gave til 12 par/familier.
Første året ga vi hjemmelaget ripssaft, de to siste årene svibel med mose og pynt, i år blir det noe hjemmelaget og godt! Enkelt, billig og koselig!
For noen dager siden begynte jeg så smått med julebaksten, havreflarn! Men spørs om jeg ikke må lage ny porsjon før jul, det minker stadig oppi boksen ikke meg, ikke meg (lygekryss).

I morgen er det lefsebaking hos mamma. Vi har jo fast onsdagsmiddag med familien, denne ganger blir det lefsebaking på formiddagen. Min bestemor - Mommor - er en kløpper på hardangerlefser, så nå skal vi se og lære! Flere av oss søsknene har takke, greit å kunne litt oppskrifter da!
Neste onsdagsmiddag skal vi ha juleverksted, en tradisjon vi viderefører fra pappa sin familie. Da vi bodde i Bergen møttes vi hos en av pappa sine søstre den første fredagen i desember og hadde juleverksted. Da lagde vi alltid boller i alle former og fasonger og spiste pizza og boller til dessert. Tantene mine hadde alltid noe hobbyting vi lagde, maling av gipsfigurer, perledyr, makaroniengler osv. Vi hadde det alltid så koselig og gøy sammen, stor som liten! Så da fant vi ut at hvorfor ikke fortsette med samme tradisjon! Så vi skal lage boller, spise grøt og litt lage litt hobbyting. Gleder meg masse!

Nå kom Øystein akkurat inn døren, han har vært på spinning. Jeg har ikke trent må flere uker, formen har vært veldig opp og ned! Derfor det har vært lite aktivitet her på bloggen, og derfor det var ekstra gøy å få jobbet så mye og føle meg ok etterpå! Men får jo se hvordan de neste dagene blir, kommer nok til å merke det ja!

Ønsker dere alle en god uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar