24. mars 2012

The Hunger Games

Jeg er virkelig blitt bitt av basillen, denne boken skrevet av Suzanne Collins er fantastisk!

The hunger games er første bok i en triologi. Boken finner sted i fremtiden og handler om 16år gamle Katniss Everdeen som bor i district 12. Hvert år holdes noe som kalles "The Hunger Games", en konkurranse for å minne innbyggerne på at opprør aldri nytter. En jente og en gutt fra hver av de 12 distriktene blir valgt ut til å kjempe mot hverandre, den siste som er igjen i live vinner konkurransen.
Livet til Katniss er preget av fattigdom, sult og et totalitært samfunn der ingen egentlig lever fritt.

Boken er lettlest, men utrolig godt skrevet. Den trollbandt meg og de siste 300 sidene greide jeg nesten ikke å legge fra meg boken. Dette er sånne typer bøker man går og tenker på i lange tider! Jeg er egentlig ikke spesielt fan av futuristiske/science fiction sjangeren, men jeg er glad jeg hørte på en annen bokanmeldelse som sa at dette er bøker som fanger en!

Les, les, les!
Anbefalest på det sterkeste! Er du ungdom eller voksen spiller ingen rolle, disse bøkene drar deg inn i sin verden uansett!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar