17. juli 2011

Tilbake til Riverton/The house at Riverton

Har endelig fått lest ferdig noen bøker!

Først ut var Tilbake til Riverton av Kate Morton

Jeg har tidligere lest Den glemte hagen av samme forfatter og ble oppslukt av denne etter få sider, derfor var forventningene til denne boken høye, kanskje litt for høye!
Det tok meg litt tid å like boken, og jeg ble nok aldri helt oppslukt av den før helt på slutten. Men, og dette er et viktig men, slutten på boken er så bra at jeg faktisk endte opp med å like boken veldig godt!

Boken handler om en eldre dame som ser tilbake på livet sitt og hemmeligheter som har vært skjult i mange år.
I løpet av boken bytter hun mellom nåtid og fortid, og man får innsikt i litt og litt av hva som har skjedd ved at hun forteller historien til sitt barnebarn ved å spille det inn på en diktafon.

Terningkast: 5
Begrunnelse: Boken er godt skrevet, men for min del mangler den noe for å "fange" meg. Slutten er verdt å lese boken for!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar