17. juli 2011

The secret life of bees

Da jeg leser så og si alle bøker på engelsk tror jeg at jeg holder meg til den engelske tittelen også!

I dag ble jeg ferdig med The secret life of bees av Sue Monk Kidd, og må si jeg synes det har vært en veldig god leseropplevelse.


Boken handler om Lily, en jente som vokser opp i Sør- Carolina på 1960 tallet. Hun har ikke hatt en enkel oppvekst og rømmer fra sin far. Hun ender opp på en gård i Tibourn i Sør-Carolina og det er her biene kommer inn i livet til Lily.

Boken er godt skrevet og man får god innsikt i hvordan det var i sørstatene i USA for mørkhudede og hvite som omgikk mørkhudede på den tiden! Med fare for å høres veldig klisje aktig ut, dette er en bok man ikke kan lese uten å bli rørt og den anbefales absolutt!

Terningkast: 5
Begrunnelse: Godt skrevet bok, men den kan bli litt langtekkelig innimellom, fordi om den bare er på 300 sider.

Nå ser jeg frem til å se filmen med samme navn som er basert på denne boken!

3 kommentarer:

  1. Koselig bok, og filmen var og bra!
    Klem

    SvarSlett
  2. Kan jeg låne? :)
    Silje søss

    SvarSlett
  3. Renate: Helt enig! Filmen var bra den også!

    Silje: Jepp, skal ta den med neste gang vi sees!

    SvarSlett