12. januar 2010

Det går oppover!

ENDELIG!

I går kveld letta den mørke skyen som har sirkla rundt hodet mitt de siste ukene! Siden døgnrytmen min fremdeles er litt på hodet begynte jeg å gjøre husarbeid i 11-12 tiden på kvelden, litt seint, men det er første gang jeg gjør husarbeid på flere uker!! Kjøkkenet ble ryddet og klesvasken som har hopet seg opp ble endelig tatt! Deilig!
Jeg sovnet ut på morgenkvisten en gang og Øystein vekte meg i tre tiden og lurte på når det ble middag, jeg hadde selv lovet han hjemmelagde rundstykker og blomkålsuppe så det var bare å sette i gang. Suppen ble egentlig en fiasko, blomkålen ble "litt" overkokt av diverse årsaker, bedre lykke neste gang! Men rundstykkene smakte hvertfall godt!

I kveld har jeg begynt på et av nyttårsforsettene mine, å gå ned i vekt. Jeg var på Grete Roede kurs for første gang og ser frem til å komme  i gang. Det handler egentlig om å kombinere riktig kosthold og mosjon. Så nå skal jeg finne ut hvor mange kalorier jeg egentlig skal ha i meg i løpet av en dag, og spise ofte. Frokost, lunsj, mellommåltid, middag, (mellommåltid) og kvelds, ganske mange ganger i løpet av en dag! Så håper jeg vi ser litt resultater om ikke så alt for lenge!

I dag har jeg dilla på Hillsong, var egentlig ganske tilfeldig, Øystein hadde sotte på en cd/ipod i bilen og så var jeg "hekta". Hører på en av de gamle united cd´ene, King of Majesty, må trene opp igjen sangstemmen litt, merker den ikke har blitt brukt så mye i det siste!

Neste skritt i riktig retning er å få meldt meg inn på Søgne Treningssenter. Ryggen er kranglete om dagen og jeg skjønner godt hvorfor, lenge siden jeg har gått tur eller trent i tillegg til at jeg har lagt mye på sofaen i det siste. Så nå er det bare å få ræven i gir!

Snart er det fruktsalat og ferske tv-serier, kuttet opp en STOR bolle så vi har i et par dager! Nam!
Ha en fin kveld, det skal jeg!

2 kommentarer:

  1. Fruktsalat og ferske TV serier hørtes digg ut!

    SvarSlett
  2. Det var det også! Episodene av Big Bang Theory og HIMYM va jo skikkelig bra, vi lo og lo! Barney´s suit song - legendarisk!!! Merker at de legger mer innsats i åpningsepisodene denne "vårsesongen" enn en vanlig episode! Men vi har nok å følge med på, felles ser vi på ca 10 serier, også har vi mellom 5-10 vi har for oss sjøl...hehe...litt hekta ja!

    SvarSlett