17. april 2012

Det er hverdagene som utgjør livet

-Sitat Synnøve

Disse hverdagene som ofte bare løper forbi oss og som vi ikke alltid legger så mye merke til er de som til slutt blir en uke, en måned, et år, 10 år og vips så sitter vi der og lurer på hvor tiden forsvant?

Dette halvåret vi har reist bort har gitt oss muligheten til å roe ned og virkelig nyte hver dag. I dag for eksempel sov jeg lenge (det gjør jeg jo hver dag, hihi), Øystein tok seg en tur på skolen og når han kom hjem gikk vi en lang tur i skogen. Det var 31 grader i skyggen her i dag, svetten rant uansett hva vi gjorde, men det var utrolig deilig. Sommerfølelse delux når vi hadde jordbær med fløte på til dessert både i går og i dag! Vi lagde middag sammen og har sett flere episoder av White Collar (jepp, hektet på ny tv-serie).

Og slik nyter vi dagene, litt jobbing og skole innimellom og masse kos! Vi er blitt eksperter i å kose oss, og det er vel en fin ting!

2. Juni i fjor var hele familien min på "utflukt" til Lindesnes, på fyret tok meg og Øystein dette bildet:


Da hadde vi ikke fått endelig svar på søknaden til universitetet i USA og alt var fremdeles uklart. Likevel hadde vi drømmen og fortsatte å jobbe mot den. Det er en god følelse å være her i dag og vite at vi lykkes! Vi kan nå de målene vi setter oss, og det er hovedgrunnen til at vi alltid har en plan å jobbe videre mot! 

Om noen få uker er Øystein ferdig på skolen og vi skal nyte dagene her i nærområdet, i New York og områdene rundt. Vi har veldig lyst å reise ut til kysten og var så heldige og bli invitert med av en Øystein tar musikk med. Han og kjæresten, Nick&Chelsea som de heter, skal ut til et sommerhus noen dager og lurte på om vi ville være med, Jaaaa gjett om! 
Vi var forresten ute og spiste med de i forrige uke, utrolig koselige og morsomme folk. Øystein fikk seg nytt kallenavn av Nick: Fløøøtepus! 
Hehe, første norske ordet vi lærer bort.

Ellers er det en ting vi har lagt merke til her de siste ukene, og det er at de VIRKELIG er glad i trær her borte, også blomstrende trær som er så fine.
Kom over dette på vei hjem fra butikken, det er faktisk et hus det hvite bak der.


Og det siste er et tre nedi gaten her. Måtte vise det til Øystein også! Et lite stykke Norge.
Borte bra, hjemme best, men vi nyter det så lenge vi er her for vi vet at med en gang vi lander i Norge kommer vi til å savne dette! 



5 kommentarer:

  1. Så oppmuntrende og inspirerende å lese, Synnøve! Takk for påminnelsen som jeg trenger stadig vekk. Det er virkelig hverdagene som utgjør livet, så det er så viktig å bruke dem og sette pris på dem!!! TAKK :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Therese! Trenger påminnelser jeg også, så dette skrev jeg nok like mye til meg selv som til andre! Vi blir alt for fort så opptatt av alt som skal skje senere, jeg har hvertfall veldig lett for å glemme her og nå! Øver meg på å finne balansen!

      Slett
  2. Ja, hverdagene er de viktigste, og de beste i grunn :)
    Høres ut som dere har det bra "over there" :) kunne gjerne vært i deres sko...noen dager hvertfall :)
    Har forresten en bokutfordring gående på bloggen, hvis du vil være med!?
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig, det er jo de vi alltid savner når andre ting skjer, uansett om de kan virke kjedelige!

      Vi har det veldig fint her, gleder oss til å komme hjem og møte venner&familie igjen, men vi angrer ikke et sekund på at vi gjør dette! Så verdt det!
      Tror jeg skal ta den bokutfordringen din, virket som en veldig god bok du har lest, ble veldig nysgjerrig på den hvertfall. Også elsker jeg blomster!

      Slett
  3. Så kjekt å lese! Merker at det har blitt noen nye blogginnlegg siden sist jeg har lest her. Og kommer nå på hvor koselig og kjekt det er å lese bloggen din! Godt å se hvordan dere har det. Kos dere videre! Snart er jo det ferie, husk å kose maksimalt da og!

    SvarSlett