23. februar 2012

Humpetitten, humpetatten...

Og det går opp og det går ned, og det går opp og det går ned!

Sånn er vel livet for de fleste, men mine opp og nedturer kommer kanskje litt oftere enn for mange!

De siste ukene har vært litt opp og ned. Jeg hadde noen skikkelig dårlige dager for et par uker siden. Vi hadde planlagt en kjempegøy dag i New York, men måtte avlyse den kvelden før. Jeg var rett og slett helt kake!
Vi kom frem til et fint "plaster" på såret, kino og litt shopping.
Det tok heldigvis ikke så lang tid før jeg var noenlunde oppegående igjen, men på bursdagen min som var nå på lørdag var ikke kroppen så samarbeidsvillig! Vi dro til New York og koste oss veldig masse, men jeg ble bare mer og mer sliten utover dagen. Da ble tålmodigheten liten, positiviteten dårlig og alt ble bare kjipere og kjipere!
Hjemlengselen blir også ekstra stor på sånne dager, og kombinert med at det var bursdagen min ble den ikke mindre!

Derfor har jeg tatt det rolig denne uken, hadde meg en tur på et kjøpesenter i nærheten i går og fikk brukt litt av bursdagspengene! Koste meg der helt alene! (like greit å ikke drasse med seg mannen som bare vil ut av butikkene så fort som mulig)

Sukkerstoppet går det fremdeles fint med. Jeg er på den 3. uken og kostholdet blir bedre og bedre! Jeg har til og med laget min egen frokostblanding for å få en god en uten sukker.
Det blir en del kjøkkentid på meg, brødbakst 2 ganger i uken, frokostblanding 1 gang i uken, middag og oppvask hver dag! Og sånn går nu dagan!

Vi har bestilt tur til Washington DC og Philadelphia i Mars, Øystein har "vårferie" eller spring break som de kaller det her.
Men reisegal som jeg er sikler jeg på tur til Boston og Niagara Falls også! Er man i Usa, så er man i Usa (altså man må utnytte det maks).

Været her er helt fantastisk for tiden. I går og i dag har det vært strålende sol og 14 grader, VÅR!!! Og det ser ut til å holde seg fint også, i overkant av 10 grader til over helgen, liker!
Gleder meg til sol, vår/sommer og varme! For det betyr også 5 ukers ferie før vi reiser hjem!
Det er rart det der hvordan man alltid må ha noe å se frem til. Før vi reiste hadde jeg nedtelling til avreisedagen, nå har jeg nedtelling til vi kommer hjem! hehe
Ikke det at jeg ikke nyter tiden vi har her, men jeg savner virkelig famile&venner!

Forresten, vi var innom sjømannskirken da vi var i New York i helgen, og jeg kjøpte makrell i tomat! Herligheten kostet hele 54 kroner, så jeg har ikke turt å åpne den enda! Må ta det en dag hjemlengselen tar helt over!

God helg alle sammen!




1 kommentar:

  1. Ber for deg, Synnøve! Håper virkelig du kommer styrket ut av dette og at det blir et godt opphold for deg au. Men godt å ha noe å se frem mot, både reiser og små hendelser :)
    Beundringsverdig med sukkerstoppen altså , du er utrolig flink!

    SvarSlett