28. januar 2012

Hjemlengsel

Hjemlengselen har begynt å komme sigende på meg nå, og det er ikke så kjekt!

Øystein er på skolen fra tidlig morgen til sent på kveld 2 dager i uken og da er jeg hjemme alene hele dagen. Ikke at det gjør meg noe å være alene, men jeg merker at jeg savner kontakten med andre mennesker.

Vi har fremdeles ikke fått noen venner her, og siden vi ikke bor på universitetet er det ikke så lett å komme i kontakt med folk heller.
Vi merker nå at vi faktisk hadde et godt nettverk rundt oss hjemme med virkelig gode venner og familie som vi så ofte!
Det er nok det vi kommer til å savne mest dette halvåret, å ha noen rundt oss som virkelig forstår og bryr seg!

Vi visste på forhånd at ikke alt kom til å være enkelt, men vi hadde nok ikke trodd at det å få venner kom til å bli den største utfordringen!

Men, slik som alt annet vi har møtt på av utfordringer kommer nok dette også til å ordne seg på en eller annen måte. Vi må bare stole på at det er noen andre enn oss som har kontrollen, og som ser hva som kommer rundt neste sving!

Dagens oppfordring er å ikke ta noe for gitt, spesielt ikke vennskap. Til syvende og sist så er det det vi står igjen med: minner, relasjoner og kjærlighet, vi bare glemmer det så alt for ofte!

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar