8. september 2011

2 Anbefalinger

1. Kjøp&Les boken: En utrolig bra bok for unge folk.

Boken er skrevet av Andreas Gravdal, en utrolig bra fyr jeg ble kjent med da jeg var yngre. Boken er lettlest, morsom og veldig praktisk! Boken er rettet mot ungdom, men jeg som nok ikke regnes som ungdom lenger vil anbefale den til alle uansett alder! Dette er en bok jeg kommer til å ta frem med jevne mellomrom for å lese!

Boken kan kjøpes her.
Bildet er lånt fra enutroligbrabok.no


2. Se dokumentaren som heter: Brevet til Jens

Rettferdighet og likeverd er to verdier jeg setter høyt. Da jeg selv har jobbet med fysisk og psykisk utviklingshemmede og hjemme hadde vi mange innom med forskjellige livssituasjoner. Jeg vil derfor si at jeg har et godt grunnlag for å vite litt om vanskelighetene rundt det å få et godt bo- og avlastningstilbud. Jeg kom meg ikke tårefri gjennom denne dokumentaren, og det tror jeg ikke du gjør heller!

Dokumentaren kan sees på tv2 sumo mot betaling, eller du kan komme hjem til meg og se den!



Og da har jeg allerede tatt en av utfordringene i boken: "vær så snill, slutt å blogge om hva du spiste til frokost eller hvilken lipgloss du bruker! Det er rett og slett bare sløvt. Utfordre heller deg selv til å mene noe om verden og fortell oss andre hva du tenker. (Sorry, jeg vet jeg høres ut som din mor eller far nå.)"
- Andreas Gravdal, en utrolig bra bok for unge folk

2 kommentarer:

  1. takk for fin anbefaling synnøve!

    Andreas

    SvarSlett
  2. Bare Hyggelig! En så bra bok må jo folk få høre om!

    SvarSlett