10. januar 2011

Nyttårsforsett!

Jada, der var det nesten en måned siden jeg blogget sist. Sånn kan det gikk som de sier her på sørlandet.
Har skjedd en del siden siste innlegg.


Vi feiret jul i bergen med svigers, koste oss veldig og fikk veldig mye fint! Øystein hadde kjøpt krøllpinne til meg, en slik en. Har allerede brukt den flere ganger, det går fort å krølle hele håret, krøllene blir fine og holder lenge!
Desverre ble jeg syk 1. juledag og holdt sengen i noen dager. Feber, hoste, tett nese og vondt i kroppen. Nesten alle i Øysteins famile hadde hatt det og familien til Øysteins svigerinne hadde det rett før jul. Øystein ble syk noen dager etter meg, men kom seg heldigvis til nyttårsaften.
Den ble feriet sammen med masse venner og masse god mat. Vi spiste reinsdyrstek til middag, det smakte helt fantastisk! En vellykket nyttårsaften.

Nå har Øystein akkurat begynt på skolen igjen og vi prøver å komme inn i hverdagsrutinene. Formen min er så som så, i helgen gjorde vi skikkelig rent i huset for første gang siden vi kom hjem fra Bergen, og det er to uker siden. Det er helt ulikt meg, har for det meste sovet eller lagt på sofaen og ikke orket så mye mer.
Men på torsdag trente jeg for første gang på et par måneder og det føltes kjempe deilig. Ble selvfølgelig skikkelig stiv og støl!

Har tenkt en del på nyttårsforsetter i det siste, og lurte på om listen jeg laget i fjor faktisk ble gjennomført.
Her er en liten oppsummering:



- trene mer, spise sunnere, gå ned i vekt (det har jo veldig mye med hverandre å gjøre) På god vei, trente så og si hele året, måtte ta en pause på slutten fordi jeg ble så dårlig. Men fortsetter med det samme enda!
- dra på en ferie vi har lyst til (Thailand, USA) Vi var i Thailand i 18 dager og hadde en helt super tur!

- bli ferdig med det vi har begynt på utenfor huset På god vei her også. Fikk gjort en del, litt som gjenstår i dette steget.

- utvide kjøkkenet  Done! I morgen skal vi ut å kjøpe barstoler, da er vi helt ferdige med det prosjektet!
- lese flere bøker ( har 6stk jeg har veldig lyst å lese) Tror jeg fikk lest alle seks! Pluss noen flere!
- finne ut hva som "feiler" meg Holder på, ikke alt som er under min kontroll. Men vi (meg og legen) er i gang!
- Gjøre ferdig småting inni huset Hmmm...hva var det vi skulle gjøre ferdig?
- Ha mer kjærestetid med Øystein Done! Vi har startet med Datenight. Skal faktisk ha en i morgen og hadde sist tirsdag også!
- bli mer miljøvennlig Det er vi! Begynte å sortere plastikk etter sommeren og nå tømmer vi bosspannet ca hver tredje uke! Ufattelig mye som er plastikk! I tillegg til plastikk sorterer vi matavfall, glass/metall og papir. Hva blir det neste?

Årets nyttårsforsett:

- Fortsette å trene og spise sunt.
- Lese enda mer bøker.
- Stå tidligere opp (for meg er 10 tidlig)
- Prøve å nyte hverdagen og se positivt på livet


Det var det for nå. Kanskje jeg legger til flere ting etterhvert.

I morgen har jeg en full dag foran meg, jobb, bytte julegaver og shoppe litt, middag og så kino med Øystein. Gleder meg egentlig, håper bare formen er litt bedre enn det den har vært i dag.

Ha en fin uke alle sammen!


Må bare legge til et gammelt bilde jeg fant her en dag, det er tatt i 2005 da vi begynte å planlegge bryllup. 




5 kommentarer:

  1. Du er jammen flink med nyttårsforsettene dine! Gratulerer :) Og tommel opp for datenight. Det er gull verdt!!! Dere er gode!

    SvarSlett
  2. Ja va det eg kom frem til sjøl også at eg hadde vært flink! Litt godt å se tilbake på året og vite at vi fikk gjort litt nyttige ting!
    Datenight e bare supert! Takk for idéen!

    SvarSlett
  3. Skikkelig stolt av deg. Fortsett å ta godt vare på deg selv og hverandre :) Dere er gull verd.

    Mamsen.

    SvarSlett
  4. Så flink du/ dere har vært!
    Og ja, datenight høres ut som en veldig god plan! Hvordan gjør dere dette? Planlegger neste date på datenighten eller?
    Helt rå med nyttårsforsettene :) !

    SvarSlett
  5. Silje:
    Tusen takk!
    Datenightnene blir planlagt litt etterhvert som dagene går. Er jo ikke hver uke vi får det til, men prøver så ofte vi kan! Har blitt en del tirsdagskinoer i det siste!hehe

    Nyttårsforsetter er en bra ting har jeg funnet ut. Godt å ha noen mål å jobbe etter i løpet av året!

    SvarSlett