19. oktober 2010

Opp og nedturer...

I dag har vært en tøff dag.

Helgen var den beste på veldig, veldig lenge! Formen min var ganske bra, og det utnyttet jeg litt for mye.

Min niese Sofia var på overnattingsbesøk fra fredag til lørdag og vi var en tur i byen da jeg hentet henne.
Hun var så trøtt og greide ikke roe seg ned på kvelden, så foreldrene kom innom en tur, rett etterpå kom også mine foreldre på et lite besøk. Heldigvis sovnet hun fint etter litt mat og kos med mammaen og pappaen sin.
Men for min del ble det relativt lite søvn, klokken var blitt alt for sent da jeg sovnet og Sofia våknet klokken seks. Det var nok litt uvant å våkne hjemme hos oss, det var tross alt første gang hun var på overnattingsbesøk!Men vi koste oss sammen, og hun sovnet igjen etter en flaske melk og ny bleie. Da hun våknet en time senere tok jeg henne med inn i sengen til Øystein, der lå vi en stund og koste oss alle tre!
Vi fikk deilig frokost hos mamma, og slappet av resten av formiddagen der. Jeg kjørte henne hjem i to tiden.

Meg og Øystein hadde datenight på lørdag kveld, jeg lagde tysk kebab-brød, saus og marinert lammekjøtt. Vi var begge enige at det smakte skikkelig kebab! Den beste i norge, hehe...
Jeg lagde sitronfromasj med jordbær til dessert og vi koste oss skikkelig. Ble tid til litt playstation spilling og en skikkelig dårlig film.(tragikomisk dårlig)
På søndag lagde Øystein deilig frokost og jeg lagde kjøttkaker til middag. Jeg hadde lagt klar alle ingrediensene til bolledeig fredag kveld, og på søndag ble det tid til å lage de. Jeg ble inspirert av mammas bilder på facebook og lagde bollekrøller for første gang. De ble ganske fine, men litt vel store!

Det var en utrolig deilig følelse å ha laget så mye hjemmelaget mat som smakte godt! Det er egentlig en ting jeg liker å gjøre, men som ikke har stått øverst på prioriteringslisten. (Øystein, jobb, husarbeid, venner...) Men i dag fikk jeg altså svi for det. Tok det rolig i hele går, men det var altså ikke nok.

Jeg våknet tidlig i dag og skulle sitte på med Øystein til jobb, men merket fort at formen ikke akkurat var på topp. Da jeg i tillegg begynte å grine uten noen som helst grunn skjønte jeg egentlig ingenting. Ikke før jeg snakket med mamma og måtte innrømme for meg selv at det nok var en sammenheng med alt jeg gjorde i helgen!
Hadde egentlig planlagt datenight med Øystein i kveld, men den ble litt annerledes enn vi hadde håpet. Men, uansett hvordan ting hadde blitt tror jeg det hadde blitt feil, sånn var bare dagen min!

De siste månedene har jeg vært bitter for alt jeg ikke kan gjøre, og i helgen fikk jeg for noen dager kose meg med å ha "normalt" energinivå igjen.
Den siste uken har faktisk jeg prøvd å snu tankene og være glad for alt jeg fremdeles kan gjøre, og for at jeg fremdeles er såpass "frisk" som jeg er. Det fikk seg en knekk i dag.

Så sånn er min hverdag for tiden, rett og slett veldig ulik dag for dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar