11. august 2010

Tilbake til hverdagen...snart i hvert fall

Da var vi komt i hus igjen.
Vi kom hjem fra Bergen for et par uker siden, fikk satt opp den nye delen på kjøkkenet ( lager et eget innlegg med før og etterbilder), var avlastere en helg og så begynte foreberedelsene før PitStop for alvor for Øystein.
Plutselig leide vi ut huset en uke mens Øystei var på PitStop og jeg flyttet hjem igjen for en uke. PitStop var visst veldig bra, jeg var på en del av kveldsmøtene og de var kanon! Møtte igjen Adrian og Trine fra ålesund, utrolig koselig! Kom en hel buss fra Bergen i år også, var veldig morsomt å se folk jeg husker å ha hatt på søndagsskolen!

Etter PitStop joinet Øystein meg hos mine foreldre og vi slappa av i et par dager. Uheldigvis, eller rettere sagt typisk meg så ble jeg skikkelig dårlig. Fikk skikkelig omgangssyke, eller det er ikke vanlig omgangssyke, jeg har hatt dette mange ganger før og det smitter ikke. Et halvår hadde jeg det minst en gang i måneden, veldig festlig! Nå kommer det heldigvis sjeldnere og sjeldnere. Denne gangen tror jeg det var en reaksjon på at jeg var litt for aktiv i dagene før. Hellevika med familien som leide huset vårt + en hel dag i dyreparken og litt jobbing innimellom! Det var visst litt for mye for kroppen min.
Så de siste dagene har jeg roet det og nå er magen i balanse igjen! Vi var ute og spiste med Mamma, Pappa og min søster i dag på Mississippi, ny restaurant i kristiansand. De serverer kreolsk mat, og det var skikkelig godt. Den beste beskrivelsen er vel annerledes!
Fikk nettop vite at Øystein har bestilt kinobilletter til oss i morgen, endelig skal vi se Inception, har hørt så mye bra om den! Koselig med en date!

Til helgen er det avlastningshelg igjen, og på tirsdag begynner Øystein på skolen, så snart kommer hverdagen igjen. Gleder meg egentlig litt til vanlige dager, for denne sommeren har vært litt hektisk.
Tør nesten ikke innrømme det, men gleder meg litt til høsten også. Syns det er koselig med mørke kvelder, regn ute, fyr i peisen og en godbok i fanget! Men når høsten kommer lengter jeg etter sommer og sol igjen, sånn som det alltid er! Hehe...

Har så vidt begynt å snakke om Australia tur til våren, tror jeg har fått Øystein på gli, kan hende vi skal prøve å bytte hus med noen der nede også! Elsker å planlegge turer, ser ut som vi får til Gdansk turen også, shopping og god mat!!

Men nå må jeg konsentrere på tven igjen, vi har begynt å se på The Wire. Lånte sesong 1 av Ingvild&Christer i Bergen, nå har vi lastet ned og begynt på sesong 2!

God helg(snart i hvert fall)!

3 kommentarer:

  1. Koselig oppdatering Synnøve!!! Spennende med planlegging av Australiatur da! Hmmmm,- kanskje noen andre og som drømmer litt om det....

    SvarSlett
  2. Tusen takk Jorun!
    Vi vil gjerne til Australia en tur, det er bare å joine! Skal begynne å sjekke litt flybiletter, kan gi en lyd når jeg har funnet priser!

    Forresten, veldig bra blogg du har fått deg! Er stadig innom og sjekker!

    SvarSlett
  3. Så koselig at du kikker innom bloggen min da Synnøve! Koselig om legger igjen spor etter deg og......

    Håper det går bra med deg!!!

    SvarSlett