25. april 2010

Finner ikke sangen...

Har opptil flere ganger trålt nettet for en sang jeg en gang hørte på Beat for Beat. Tora Augestad sang "de skulle begrave en konge stor" av Jan Eggum. Tror det er noe av det vakreste jeg noen gang har hørt, tårene trillet og jeg var helt satt ut!
Har lett her og der, og sendte til og med en mail til Nrk og spurte om det var mulig å få kjøpt den episoden eller sesongen med Beat for Beat, men det kunne de ikke pga lover/regler (husker ikke helt hva akkurat nå).

Jeg har da et lite håp om at en eller annen, en eller annen plass der ute har et opptak av denne episoden, evt siste episode i 2007, da de samlet det beste fra den sesongen.
Har hørt en del på originalversjonen med Jan Eggum, men den er ikke like fin etter at jeg hørte Tora sin versjon!
Vi har vel alle en sånn sang, eller øyeblikk som har brent seg fast i hukommelsen. Ole Børuds versjon av "Broken wings" er også helt magisk.
Nå begynte jeg å søke på beat for beat på youtube...raske menn er gøy!!


Natta!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar