15. mars 2010

Våren kommer!

Endelig kom våren jeg ventet på!
Den siste uken har det vært kjempefint vær! Masse snø har smeltet, trær, busker og asfalten dukker opp igjen og det er godt å kjenne at solen varmer på kroppen. Bare det å slippe å koste hele bilen for snø, og å slippe å kle på seg en haug med klær før en skal ut er fantastisk!
En kveld da jeg kom hjem fra trening luktet det til og med vår ute!

Humøret/psyken er fremdeles bra, men de siste dagene har jeg merket at smertene og ubehaget i kroppen begynner å tære på. Noen netter sover jeg ekstremt dårlig fordi jeg har vondt en eller annen plass, men det er mye bedre at det er sånn enn at jeg er deprimert!
I dag f.eks har jeg grått av ingenting. Merker at det er en del opplevelser jeg ikke helt har bearbeidet. Det siste halvannet året da jeg bodde hjemme døde min farmor, farfar og fostersøster. Sorgprosessen er en rar ting, alle går igjennom det samme, men det er utrolig forskjellig hvor lang tid det tar. Nå begynner jeg å bli ferdig, og det er deilig at de gode minnene nå er sterkere enn vonde!

En venninne av meg la ut masse bilder fra grunnskolen på facebook i forbindelse med at vi skal ha reunion med klassen. Da jeg satt med ned å så igjennom alle bildene dukket det opp masse følelser og minner jeg hadde glemt/fortrengt. For noen virket jeg kanskje veldig selvsikker, og det ble jeg etterhvert, men i begynnelsen av ungdomsskolen var jeg det absolutt ikke! Noe av det jeg ble minnet mest på var høyden min. Frem til midten av ungdomsskolen var jeg like høy eller høyere enn de fleste av guttene i klassen og det var ikke særlig kjekt! Jeg følte meg som en kjempe! Nå er jeg rett under gjennomsnitts høy og syns det er veldig greit! hehe... Har nok aldri latt meg få tid til å føle/få ut alle følelser og det får jeg svi for nå!

I morgen/dag skal jeg til legen. Vi skal se på papirene jeg har fylt ut for å finne ut om jeg har ME. Lurer også på om jeg har en eller annen matintoleranse. Syns jeg får vondt i magen nesten hver gang jeg spiser..får nevne det også i morgen!

Men no må eg komme meg i seng! God uke til alle sammen!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar