15. februar 2010

Oslotur, Sofia, haukeland...

Har skjedd mye siden siste innlegg, og formen er veldig opp og ned. Syns de siste ukene har vært bedre enn tidligere, men dagsformen varierer veeeldig!

Ringte haukeland i forrige uke for å spørre om de hadde fått henvisningen fra legen min, jeg ble satt på vent både her og der men til slutt fikk jeg svar. Først et generelt svar om at Harald Nyland (spesialsist på ME) ikke hadde tid til å ta imot noen nå, men så da de gikk inn på min journal fikk jeg opplyst at de hadde sendt brev til legen min. Snakket med legen og han hadde fått det samme svaret som meg, de var for opptatt, men han hadde fått masse papirer  som vi kunne begynne med. Det er de samme papirene jeg hadde fått før en time hos dr. Nyland, masse skjemaer jeg må fylle ut om alt mulig. Grunnen til at jeg vet dette er at min mor har vært igjennom hele prosessen, veldig greit å ha noen som vet hva som skjer!

På fredag tok meg og min kjære tog til Oslo. Da jeg begynte å planlegge turen i høst var tanken at det skulle være en overraskelsestur for Øystein, men så dukket det opp ting han ville være med på som gjorde at jeg måtte fortelle det! Jeg visste heller ikke at det var valentinesday denne helgen heller, jeg personlig syns bare valentinesday er tullete, det er kun butikkene sin skyld at vi "ferier" det så de kan tjene mer penger!!!
Anyroad, vi tok toget til oslo og jeg bestilte komfort, bedre stoler, bedre plass og strøm til macen tenkte jeg, joda bedre plass og strøm, men stolene er jo de samme på hele toget. I tillegg var begge doene i komfortavdelingen ute av drift og kaffi/kakao maskinen funket heller ikke - way to go NSB!! de mottar en fin klage i mailen sin snart!
Togturen gikk fort, vi hadde en del tv serier å ta igjen, i tillegg var jo utsikten helt nydelig, vakre vinternorge i strålende sol! Følte meg som en del av NSB reklamene!
Hotellet vi bodde på hadde jeg høye forventninger til, men igjen skulle vi bli skuffet. De hadde ikke flere ikke røykerom igjen, men det var ikke sikkert noen hadde røykt på rommet i det siste, så det kunne jo hende det ikke luktet noe, sa og smilte den altfor fnisete damen i skranken til oss. Men hun tilbød oss å betale 700 kroner og oppgradere til business rom. 700kroner er jo en skikkelig god middag så vi gikk opp og sjekka ut røykerommet vårt. Med en gang vi kom ut av heisen møtte vi en vegg av røykelukt, ingen lukt sa du, usj! Rommet luktet det samme, om ikke værre, så vi tok heisen ned igjen og betalte de 700kronene for et mindre illeluktende rom...kjipt!
Det nye rommet luktet hvertfall ikke vondt, det var større og vi fikk utsikt mot karl johan og slottet. Men ellers var alle forventninger alt for høye. Jeg gidder ikke ramse opp alt som var galt, men jeg kan trygt si at vi ikke liker store hoteller! Så Radisson blue Scandinavian, vi anbefaler dere ikke til noen!

Ellers gikk heller ikke resten av helgen helt som forventet. Joda, vi koste oss og hadde det kjempe bra sammen, men vi var begge slitne, jeg alt for sliten til en slik tur egentlig, og vi møtte på uflaks igjen og igjen, var liksom ingenting som klaffet som det skulle. Rett før vi skulle se Raske Menn show 2&3 konkluderte jeg med at vi like godt skulle blitt hjemme og spart pengene. Men raske menn reddet heldigvis kvelden, men om hele helgen og alle pengene var verdt det, det er jeg fremdeles ikke sikker på.  Men intensjonene mine var hvertfall gode, jeg ville overraske Øystein med en koselig helg for bare oss to!
Vi fikk handlet litt, Øystein fikk ny bukse, genser og nytt belte. Jeg kjøpte noen øredobber, armbånd og et par støvletter- fornøyd med det hvertfall!

Helgens høydepuntk var vel at Sofia endelig bestemte seg for å komme ut, ganske plutselig! Men trøtt og surrete som jeg var fredag kveld fikk jeg det ikke med meg før jeg gikk inn på facebook og så alle som hadde gratulert min bror. Akkurat der og da ble jeg veldig skuffet for at halve facebook visste om det før meg, men det er jo egentlig bare min feil, og ingenting kan forandre på det. Nå er hun hvertfall her og jeg gleder meg til å hilse på henne!
Sofia ble født fredag 12.02, klokken 20.12, hun veide 3830 gram og var 51cm.

De neste dagene kommer nok til å gå i soving og husarbeid. Kroppen min oppfører seg helt merkelig for tiden. I forrige uke sov jeg mellom 12-14 timer tre netter på rad og fordi om var jeg helt skutt i helgen. Magen og ryggen min er heller ikke på talefot med meg, men ingen tester eller undersøkelser finner noe galt! Begynner virkelig å bli lei og tør ikke lenger håpe på at jeg noen gang skal bli helt frisk, det er vel det 3 år med en kropp som ikke funker gjør med en!

Men, hvis noen vil komme på besøk er vi veldig åpne for det, så ikke vær redde for å spørre!

Ha en god uke alle sammen!

1 kommentar:

  1. Kjedelig at det skar seg med så mye på turen!! Dere hadde virkelig fortjent en vellykket kosetur.

    Vi kommer forresten gjerne innom (igjen) og dere må bare komme nedom til oss også! :)

    Vi er glad for vennskapet med dere, og vi trenger ikke å være helt på topp alltid da. Vi vil stå sammen med dere i tykt og tynt - så vet dere det ;) (håper dere allerede visste d)

    Klem fra Karina

    SvarSlett